În primul rând, administrarea unui magazin online presupune editarea produselor, adăugarea acestora, manipularea comenzilor și alte câteva aspecte pe care le vom discuta pe larg în acest articol.
Fiecare magazin online creat în WordPress are un panou de administrator, back-end, care poate fi accesat introducând un utilizator și o parolă, utilizator pe care-l creăm în momentul în care realizăm magazinul online, însă ulterior putem crea mai mulți administratori din panoul de administrare WordPress.
Vă recomandăm să apelați la o firmă specializată pentru creare magazin online fiindcă beneficiați de consultață gratuită, dar și de optimizare pentru motorul de căutare, implementare plată cu cardul și multe alte aspecte care necesită cunoștințe în domeniu și vă pot aduce succesul în mediul online.
Cum adăugăm un produs în WordPress / WooCommerce?
Poate ați întâlnit des termenul de WooCommerce, mai ales când este vorba despre WordPress și magazinele online făcute în acesta, dar nu ați știut ce înseamnă, WooCommerce este un modul pentru WordPress care ne ajută să transformăm un site web într-un magazin online.
Adăugarea unui produs se face simplu apăsând butonul „Adaugă nou”, acesta va deschide o nouă fereastră unde va trebui să introducem câteva detalii despre produs, după cum urmează:
- Titlu produs
- Descriere produs
- Preț
- Cod unic pentru produs (SKU)
- Stoc
- Atribute (ex. culoare)
- Selectare categorie de produs
- Adăugare imagini
Iar la final doar vă trebui să apăsăm butonul „Publică”, iar asta este tot.
Cum creăm o categorie de produs nouă?
Crearea unui noi categorii de produs se face selectând din panoul de administrator fereastra „Categorii” care se află sub secțiunea „Produse”.
În câmpul „Nume” va trebui să introducem numele categoriei de produs pe care dorim să o creăm, la „Descriptor” va trebui să punem un nume care se va transforma în URL-ul acelei categorii, dacă categoria pe care dorim să o creăm este o subcategorie va trebui selectată din câmpul „Categorie părinte”, ulterior introducem descrierea acesteia opțional, iar la final „Adaugă categorie nouă”.
Cum creăm un atribut nou?
Panoul de adăugare a unui atribut nou este similar cu cel de adăugare a unei categorii noi, iar pentru a crea un atribut nou va trebui să selectăm pagina „Atribute” care se află sub secțiunea „Produse”.
Similar cu secțiunea anterioare ni se va cere un nume și un descriptor, aceasta poate fi de exemplu culoare produs. După ce am selectat acel nume apăsăm „Adaugă atribut”.
Pentru a adăuga termeni la acest atribut va trebui să ținem mouse-ul pe acel atribut și să apăsăm configurează termenii, acolo putem crea termeni pentru culoare, de exemplu albastru, roșu etc.
Când atributul și termenii au fost configurați intrați pe pagina de produs, selectați din secțiunea „Atribute” atributul creat și termenii acestuia.
Cum administrăm o comandă?
Accesând secțiunea WooCommerce -> Comenzi avem acces la toate comenzile făcute în magazinul nostru online de către clienți. În pagina unei singure comenzi vom avea detalii despre produsele comandate, adresa de livrare, adresa de facturare, dar și starea comenzii.
În momentul în care o comandă a fost plasată în magazin aceasta are starea de „În procesare”, iar în acel moment clientul a primit un mail cum că noi am primit comanda lui, iar aceasta are statusul acesta, de asemenea stocul produselor scade automat.
După ce confirmăm comanda putem schimba starea comenzii în „Comandă finalizată” sau „Comandă anulată”, fiecare stare făcând un lucru diferit.
Starea „Comandă finalizată” înștiințează clientul cu privire la comanda lui și că aceasta a fost finalizată, iar stocul rămâne neschimbat.
Starea „Comandă anulată” va adăuga produsul / produsele automat înapoi în stoc, iar clientul primește o notificare pe mail că am anulat comanda acestuia.
Accesați lista completă cu stări comenzi WooCommerce pentru a vizualiza fiecare status în detaliu.
Cum creăm un cod de reducere / discount?
Crearea unui cupon se face accesând Marketing -> Cupoane, aceasta se creează foarte simplu adăugând codul cuponului și tipul de reducere.